Koronavirüs salgını dijital reklam maliyetlerini yüzde 60 oranında düşürdü
Koronavirüs salgını nedeniyle evde geçirilen zaman artarken dijital içerik tüketiminde de artış yaşandı. Buna paralel olarak reklam maliyetleri yüzde 60 oranında düştü.
Çin’de başlayarak tüm dünyayı etkisi altına alan Koronavirüs salgını, markaların reklam ve pazarlama stratejilerinde de değişime neden oldu. Eve kapanan insanların dijital ortamda geçirdikleri süre artarak gün içine yayılınca dijital reklam maliyetlerinde de ciddi bir düşüş yaşandı. Reklam zekası teknolojileri şirketi SocialPeta’a göre, Facebook’un görüntüleme ve tıklama başına reklam maliyetleri 2019 yılının Kasım ayına oranla 2020 Mart ayında ortalama 1,88 dolardan 0.81 dolara gerileyerek %60 oranında düştü. Pandeminin ekonomik etkileri, markaların dijital reklamlar için ayırdığı bütçeyi de kıstı. SocialPeta’a göre dijital reklam harcamaları son iki ay içinde % 23,5 oranında azaldı.
Tıklanma oranları yeni yıldan bu yana yüzde 17,2 azaldı
SocialPeta’un açıkladığı verilere göre 2020 yılının başından bu yana reklam harcamalarında da dünyanın tüm bölgelerinde düşüş yaşandı. En yüksek düşüş %17 ile şu anda pandeminin merkezi olan Kuzey Amerika’da görüldü. Salgın, tıklanma oranlarını da etkiledi ve yeni yıldan bu yana %17,2 oranında azalma yaşandı. Bu kapsamda en çok darbe alan sektör ise turizm (seyahat ve konaklama) sektörü oldu. 2020 yılının Ocak ayı ortasında %1,84 tıklanma oranına sahip olan turizm sektöründe bu oran koronavirüsle birlikte son iki ayda %18,5 oranında azaldı.